60,00 PLN

+ koszty wysyłki

Moduł uniwersalny przeznaczony jest do samochodów wyposażonych w system START|STOP załączany stanem logicznym „0” (minusem) lub stanem logicznym „1” (plusem) z wyborem poziomu +12V lub +5V podawanym do sterownika pojazdu. Wybór sposobu sterowania ustawia się samodzielnie za pomocą jumperów.

Zawartość zestawu:

  • uniwersalny moduł ADSS,
  • 2 x jumper.


Zasada działania:

Po naciśnięciu przycisku zapłonu pojazdu moduł zaczyna odliczać czas opóźnienia trwający około 10 sekund. Po odliczeniu tego czasu następuje chwilowe podanie stanu logicznego „0” (minus) lub „1” (plus) w zależności od ustawienia jumperów na module do sterownika samochodu. Taki impuls trwa około 300 ms i jest to emulacja ręcznego naciśnięcia przycisku wyłączającego system START|STOP w naszym pojeździe. W większości samochodów wyłączenie systemu START|STOP sygnalizowane jest odpowiednim komunikatem na desce rozdzielczej samochodu lub diodą LED na przycisku.
W każdej chwili (np. stojąc w dużym korku) można system aktywować oraz dezaktywować fabrycznym przyciskiem – takiej funkcjonalności nie uzyskamy stosując popularny moduł czasowy zbudowany na układzie NE555 dostępny na popularnym serwisie aukcyjnym. Dzięki zastosowaniu miniaturowego przekaźnika moduł jest elektrycznie odseparowany od instalacji (komputera sterującego) naszego auta.
W niektórych modelach samochodów np. Fiat Doblo, Mazda 3 (III) czas podania impulsu 300 ms (czas wciśnięcia przycisku wyłączającego system START|STOP) jest za krótki. Proszę o sprawdzenie i informację przed zakupem. Przygotuję wersję z wydłużonym czasem impulsu.

Moduł ADSS działa tylko w czasie uruchomionego zapłonu pojazdu, tak więc nie ma możliwości aby moduł mógł przyczyniać się do rozładowywania akumulatora.

Na płytce modułu umieszczono dwie diody LED pomocne w czasie montażu i uruchomiania:

  • LED1 (czerwona):
    • po naciśnięciu przycisku zapłonu dioda miga 10 razy w odstępach około jednosekundowych odliczając czas opóźnienia,
    • po wysłaniu sygnału dezaktywacji systemu START|STOP dioda miga w odstępach około pięciosekundowych sygnalizując prawidłowe działanie układu.
  • LED2 (zielona):
    • po odliczeniu czasu opóźnienia około 10 sekund LED2 sygnalizuje wysłanie sygnału dezaktywacji systemu START|STOP.


Montaż:

Podłączenie modułu jest bardzo proste i ogranicza się do wybrania jumperem J1 (żółty / czerwony) stanu logicznego (1-2 – stan „0”, 2-3 – stan „1”), jumperem J2 (niebieski) poziomu stanu logicznego „1” (1-2 – +12V, 2-3 – +5V) oraz podłączenia trzech przewodów:

  • zacisk VCC do +12V pojawiającego się po uruchomieniu silnika,
  • zacisk GND do masy pojazdu,
  • zacisk OUT do przewodu sterującego systemem START|STOP.

USTALENIE SPOSOBU STEROWANIA SYSTEMEM START|STOP W SAMOCHODZIE

  • włącz zapłon,
  • ustaw multimetr na pomiar napięcia stałego (DC) w zakresie do 20V,
  • przyłóż przewód minusowy multimetru do masy pojazdu / przewodu masowego,
  • drugą sondą sprawdź napięcia w złączu idącym do przycisku wyłączającego START|STOP. Podczas sprawdzania złącze musi być wpięte w przycisk,
  • jeżeli na danej linii napięcie przy zwolnionym przycisku wynosi 0V, a przy wciśniętym 12-14V to układ wymaga ustawienia J1 (żółty / czerwony) na pozycję 2-3 oraz J2 (niebieski) na pozycję 1-2,
  • jeżeli na danej linii napięcie przy zwolnionym przycisku wynosi 0V, a przy wciśniętym ok. 5V to układ wymaga ustawienia J1 (żółty / czerwony) na pozycję 2-3 oraz J2 (niebieski) na pozycję 2-3,
  • jeżeli na danej linii napięcie przy zwolnionym przycisku wynosi 5-14V, a przy wciśniętym 0V to układ wymaga ustawienia J1 (żółty / czerwony) na pozycję 1-2. Jumper J2 (niebieski) w tym przypadku może być w dowolnej konfiguracji lub zdjęty.

UWAGA!

Zanim podłączysz moduł do instalacji elektrycznej samochodu sprawdź dokładnie jakim stanem oraz jakim poziomem napięcia dezaktywowany jest system START|STOP. Jeśli nie wiesz jak to zrobić samodzielnie, zleć montaż elektrykowi samochodowemu. Nieprawidłowy montaż może doprowadzić do uszkodzenia komputera pojazdu.


Dane techniczne:

  • Rozmiar: 32 mm x 21 mm x 12 mm.
  • Napięcie zasilania: DC 7V – 18V.


Orientacyjne koszty wysyłki:

Odbiór osobisty w Zielonej Górze po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się. Tel.: 601 47 47 46

 

Galeria:


Prezentacja działania modułu:


Prezentacja podłączenia i działania modułu w VW Passat B7 wykonana przez jednego z Klientów:

 
 
<< Powrót do sklepu >>
Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.