56,58 PLN

+ koszty wysyłki

Uniwersalny moduł automatycznego wyłączania systemu START|STOP z trybem „SERWIS” oraz konfigurowalnymi czasami działania.
Przeznaczony jest do samochodów wyposażonych w system START|STOP załączany stanem logicznym „0” (minusem).

Zawartość zestawu:
  • uniwersalny moduł ADSS,
  • 2 x jumper.
Zasada działania:

PRACA STANDARDOWA
Po uruchomieniu zapłonu (stacyjka / przycisk ENGINE START) moduł UNI ADSS zaczyna odliczać czas opóźnienia trwający około 12 / 45 sekund. Po odliczeniu tego czasu, moduł na wyjściu OUT emituje stan logiczny „0” (minus) do sterownika samochodu. Impuls trwa około 300 / 2000 ms i jest to emulacja ręcznego naciśnięcia przycisku wyłączającego system START|STOP w naszym pojeździe.

W większości samochodów wyłączenie systemu START|STOP sygnalizowane jest odpowiednim komunikatem na desce wskaźników samochodu lub diodą LED na przycisku. W każdej chwili (np. stojąc w dużym korku) można system aktywować oraz dezaktywować fabrycznym przyciskiem.

W niektórych modelach samochodów np. Fiat Doblo, Mazda 3 (III) czas impulsu 300 ms (czas wciśnięcia przycisku wyłączającego system START|STOP) jest za krótki. Również czas opóźnienia 12 sekund w przypadku samochodów z silnikami Diesla może stanowić problem. Należy wówczas przestawić odpowiednie przełączniki zgodnie z opisem konfiguracji modułu przedstawionym w dalszej części instrukcji.

Moduł UNI ADSS działa tylko w czasie uruchomionego zapłonu pojazdu, tak więc nie ma możliwości aby moduł mógł przyczyniać się do rozładowywania akumulatora.

PRACA W TRYBIE „SERWIS”
Moduł UNI ADSS w wersji 6.x otrzymał tzw. tryb „SERWIS”, dzięki któremu moduł można całkowicie wyłączyć, np. w przypadku oddania pojazdu do ASO na przegląd gwarancyjny.

Procedura wyłączenia / włączenia modułu:

Naciśnij i przytrzymaj przycisk START|STOP > uruchom zapłon > zwolnij przycisk START|STOP.

Teraz pojazd zachowuje się tak, jakby wrócił do pierwotnego stanu i żaden moduł nie został zainstalowany. Jeśli ta sama procedura zostanie wykonana ponownie, moduł zostanie ponownie włączony.

Kontrolki LED i konfiguracja modułu:

LED1 – czerwona dioda LED, która sygnalizuje:

  • odliczanie czasu opóźnienia 12 / 45 sekund do emisji sygnału wyłączającego system START|STOP w pojeździe,
  • poprawną pracę modułu poprzez 1 krótki błysk w odstępach 5-sekundowych,
  • pracę w trybie „SERWIS” poprzez 3 krótkie błyski w odstępach 3-sekundowych.

LED2 – zielona dioda LED, która sygnalizuje emisję sygnału wyłączającego system START|STOP w pojeździe.

DIP – przełącznik wyboru pracy modułu:

  • 1–OFF*) – czas zwłoki do emisji sygnału wyłączającego system START|STOP wynoszący 12 sekund.
  • 1–ON – czas zwłoki do emisji sygnału wyłączającego system START|STOP wynoszący 45 sekund.
  • 2–OFF*) – długość sygnału wyłączającego wynosząca 300 milisekund.
  • 2–ON – długość sygnału wyłączającego wynosząca 2000 milisekund.

UWAGA! Wyboru pracy modułu dokonujemy przy odłączonym zasilaniu od modułu.

*) Ustawienie domyślne

Montaż:

Podłączenie modułu jest bardzo proste i pokazane jest na schemacie powyżej.

  • zacisk VCC do +12V pojawiającego się po uruchomieniu silnika,
  • zacisk GND do masy pojazdu,
  • zacisk OUT do przewodu sterującego systemem START|STOP.
Tabela kompatybilności:
Ustalenie sposobu sterowania systemem START|STOP w samochodzie:
  • Włącz zapłon.
  • Ustaw multimetr na pomiar napięcia stałego (DC) w zakresie do 20 V.
  • Podłącz przewód minusowy multimetru do masy pojazdu / przewodu masowego.
  • Drugą sondą sprawdź napięcia w złączu przycisku wyłączającego START|STOP. Podczas sprawdzania złącze musi być wpięte w przycisk. Ponieważ jest to przycisk monostabilny („dzwonkowy”), to w czasie sprawdzania należy wcisnąć przycisk i trzymać go wciśniętym.
  • Jeżeli na danym pinie złącza napięcie przy zwolnionym przycisku wynosi około 5 – 15 V, przy wciśniętym 0 V, a po zwolnieniu napięcie wraca do pierwotnej wartości to układ wymaga modułu w wersji „minus”.
  • Jeżeli na danym pinie złącza napięcie przy zwolnionym przycisku wynosi 0 V, przy wciśniętym około 11 – 15 V, a po zwolnieniu napięcie wraca do pierwotnej wartości to układ wymaga modułu w wersji „plus”.

Przewód podłączony do pinu, na którym zweryfikowaliśmy jeden z powyższych stanów jest tym właściwym przewodem, do którego należy podłączyć równolegle wyjście OUT modułu UNI ADSS.

UWAGA!
Zanim podłączysz moduł do instalacji elektrycznej samochodu sprawdź dokładnie jakim stanem oraz jakim poziomem napięcia dezaktywowany jest system START|STOP. Jeśli nie wiesz jak to zrobić samodzielnie, zleć montaż elektrykowi samochodowemu. Nieprawidłowy montaż może doprowadzić do uszkodzenia komputera pojazdu.

Dane techniczne:
  • Rozmiar: 30 mm x 16 mm x 10 mm.
  • Napięcie zasilania: DC 7V – 18V.
Orientacyjne koszty wysyłki:

Odbiór osobisty w Zielonej Górze po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się. Tel.: 601 47 47 46

Galeria:
Prezentacja działania modułu:
Prezentacja podłączenia i działania modułu w VW Passat B7 wykonana przez jednego z Klientów:
 
 
<< Powrót do sklepu >>
Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go.

4 komentarze

    1. Witam,

      Nie miałem okazji sprawdzić w tym modelu auta. Należałoby samodzielnie zweryfikować zgodnie z powyższym opisem, w jaki sposób realizowane jest sterowanie systemem w Kia Sportage.

      W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego. Jestem w stanie udzielić telefonicznej pomocy przy weryfikacji sposobu sterowania. Numer telefonu podany jest w zakładce Prawa autorskie i kontakt (należy kliknąć w Pokaż więcej…)

  1. Witam Mam kia xceed z 2024 czy ten moduł zadziała i który na minus czy na plus i jeśli to możliwe jaki w tym samochodzie kolor kabelka sygnałowego do modułu samochodu może jakiś schemat

    Grzegor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *